U sklopu regionalnog foruma koji povezuje dionike u zdravstvu s ciljem poticanja razgovora o važnim temama za unaprjeđenje zdravstvene zaštite u društvu simboličnog naziva Projekt Zdravlje: kako do novog društvenog ugovora u zdravstvu 6. lipnja na Zagrebačkom Velesajamu održana je svečana dodjela nagrada za izvrsnost u zdravstvu HealthComm Awards 2024.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo dobio je za program promicanja zdravlja „Živjeti zdravo“ nagradu za 2. mjesto u kategoriji najbolje suradnje te 3. nagradu za javnozdravstvenu kampanju „Neću rak!“ u sklopu Nacionalnog programa ranog otkrivanja raka vrata maternice u kategoriji najbolji komunikacijski projekt u zdravstvu.
Javnozdravstvenu digitalnu kampanju „Neću rak!“ Hrvatski zavod za javno zdravstvo provodi u sklopu provedbe Nacionalnog programa ranog otkrivanja raka vrata maternice posljednjih nekoliko godina u suradnji s agencijom za odnose s javnostima i komunikaciju Abeceda komunikacije, a ove godine kampanja je provedena i u suradnji s Hrvatskom ligom protiv raka. Cilj kampanje je tijekom Europskog mjeseca i tjedna prevencije raka vrata maternice i Nacionalnog dana mimoza, educirati javnost o spolnom zdravlju, promicati važnost cijepljenja protiv HPV te poticati na redovite preventivne ginekološke preglede. Postoji i internetska stranica „Neću rak!“ koja objedinjuje važne informacije o prevenciji raka vrata maternice. Glavna poruka kampanje i naziv internetske stranice želi prenijeti poruku da se gotovo svaki slučaj raka vrata maternice može spriječiti dostupnim metodama prevencije i da uz primjenu tih metoda prevencije, svatko može reći: „Neću rak vrata maternice – sebi, mami, ženi, kćeri, prijateljici, nikome!“
Nacionalni program „Živjeti zdravo“ provod se kroz brojne aktivnosti u pet elemenata: zdravstveno obrazovanje (edukacija mladih i podizanje svijesti o važnosti pravilne prehrane, tjelesne aktivnosti te mentalnog i spolnog zdravlja), zdravlje i tjelesna aktivnost (podizanje svijesti svih stanovnika RH za usvajanje svakodnevne tjelesne aktivnosti – hodanja kroz aktivnosti „Hodanjem do zdravlja“), zdravlje i prehrana (pružanje potpore svim stanovnicima RH u lakšem prepoznavanju i odabiru nutritivno vrjednijih namirnica pri svakodnevnoj kupovini kroz dodjelu jamstvenog žiga „Živjeti zdravo“ namirnicama koje zadovoljavaju definirane kriterije), zdravlje i radno mjesto (pružanje potpore radno aktivnom stanovništvu unutar radnih organizacija za podizanje svijesti o zdravim stilovima života) i zdravlje i okoliš (pružanje aktivne potpore svim stanovnicima RH kroz organizaciju aktivnosti u slobodno vrijeme na otvorenom – u parkovima s ciljem razvijanja zdravih navika, socijalne integracije djece s teškoćama u razvoju i jačanja međugeneracijske solidarnosti).
Na HealthComm natječaj ukupno je bilo prijavljeno 52 primjera izvrsnosti u području unaprjeđenja zdravlja u zajednici u šest kategorija: najbolja suradnja, najbolje tehnološko rješenje u zdravstvu, najbolji preventivni projekt u zdravstvu, najbolji komunikacijski projekt u zdravstvu, najveći doprinos javnom zdravlju društva, najbolji projekt u području mentalnog zdravlja, a među finaliste je odabrano 31 primjera dobre prakse koji pružaju ciljane usluge prilagođene današnjem vremenu i potrebama građana i korisnika zdravstvene zaštite.
Na forumu su se okupili brojni stručnjaci i studenti u području medicine, zdravstva i komunikologije, udruge, mediji i donosioci odluka na državnoj i lokalnoj razini kako bi raspravili važnu temu za sve – ulogu zdravstvenog sustava u našem društvu. U ostalom dijelu programa glavne teme su bile vezane uz ulogu brenda u društvu i utjecaju na politike u zdravstvu, vrednovanju zdravstva prema utjecaju na pacijente te sinergiji inovacija i tehnologija u zdravstvu.