U okviru obilježavanja Mjeseca muškog zdravlja provodi se kampanja o muškom mentalnom zdravlju pod nazivom „Brini o nutrini“, s ciljem poticanja otvorenog razgovora o emocionalnom zdravlju muškaraca, smanjenja stigme i jačanja svijesti o važnosti prepoznavanja i izražavanja osjećaja. Kampanju provodi Answear.hr, uz podršku Službe za mentalno zdravlje Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Izložba fotografija „Muška strana priče”
Tim povodom su u Zagrebu 21. studenoga 2025. Answear.hr i MNK Futsal Dinamo predstavili izložbu fotografija koja ističe važnost brige o mentalnom zdravlju muškaraca. Pod nazivom „Muška strana priče”, izložba motivira muškarce da prepoznaju i prihvate svoje emocije te prihvate brigu o sebi kao snagu, odgovornost i znak zrelosti. Često složen emotivni svijet muškaraca prikazan je kroz deset emocija koje gotovo svakodnevno osjećaju: tuga, sreća, tjeskoba, ljutnja, strah, ponos, razočaranje, sumnja, sram i ljubav.
Emocije utjelovljuju članovi MNK Futsal Dinamo, sportskog kolektiva koji se svakodnevno susreće s pritiskom rezultata, očekivanja i potrebe za timskim zajedništvom. Kroz ovu suradnju naglašava se važnost podrške, povezanosti i otvorenosti u očuvanju mentalnog zdravlja. Autor fotografija je Mario Poje.
Fotografije s otvorenja izložbe pogledajte u galeriji na kraju teksta.
Struka naglašava potrebu prepoznavanja i izražavanja osjećaja
Važan stručni doprinos kampanji pružen je od strane Službe za mentalno zdravlje Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. Doc. dr. sc. Natko Gereš, psihijatar i voditelj Odjela za djelatnost savjetovališta za mentalno zdravlje pri Službi za mentalno zdravlje HZJZ-a, ističe kako se muškarci danas suočavaju s brojnim društvenim i osobnim izazovima, uz snažna očekivanja da budu emocionalno suzdržani i samodostatni.
Takvi obrasci ponašanja često dovode do potiskivanja emocija i izbjegavanja traženja pomoći, što može rezultirati dugoročnim negativnim posljedicama po mentalno i tjelesno zdravlje. Podaci ukazuju da muškarci u Hrvatskoj imaju kraće očekivano trajanje života u odnosu na žene, višu stopu samoubojstava te veću učestalost rizičnih ponašanja poput zlouporabe alkohola, impulzivnosti, nasilja i prometnih nesreća.
Stručnjaci upozoravaju na fenomen emocionalnog maskiranja, pri čemu ljutnja često prikriva tugu, a humor služi kao obrambeni mehanizam za skrivanje straha. Iako takve strategije mogu kratkoročno pomoći, dugoročno povećavaju rizik od mentalnog preopterećenja i razvoja psihičkih teškoća.
Poticanje razgovora i dostupnost podrške
Kampanja „Brini o nutrini“ usmjerena je na osnaživanje muškaraca da prepoznaju vlastite emocije, otvoreno govore o njima te, prema potrebi, potraže stručnu pomoć. U okviru kampanje razvijeni su i edukativni sadržaji koji pružaju smjernice za prepoznavanje emocionalnih poteškoća te informacije o dostupnim oblicima psihološke podrške, uključujući savjetovališta i krizne linije.
Poseban naglasak stavlja se na destigmatizaciju mentalnog zdravlja i poruku da traženje pomoći nije znak slabosti, već odgovoran korak prema očuvanju zdravlja i unapređenju kvalitete života.
Podrška kroz digitalne alate i informativne sadržaje kampanje
Predstavljena je i web stranica brinionutrini.answear.hr čija je svrha motivacija na razgovor o potisnutim emocijama i traženje pomoći. Na stranici su dostupni konkretni alati: načini kako prepoznati i imenovati vlastite osjećaje, savjeti za muškarce kako bi se uspješno nosili s izazovima današnjice te kontakti organizacija koje pružaju profesionalnu psihološku podršku, uključujući besplatne krizne linije.
Također, tijekom studenog će 5 000 kupaca dobiti pošiljku s Answear.hr koja uključuje i edukativnu brošuru s PHQ-9 testom – alatom koji pomaže provjeriti vlastito mentalno stanje, prepoznati upozoravajuće znakove i procijeniti treba li potražiti stručnu pomoć.
Izložba je otvorena za javnost do nedjelje 23. studenog u Concept by Atlas na zagrebačkom Zrinjevcu 17, te kroz Go2Digital mrežu u Zagrebu, Varaždinu, Koprivnici i Vinkovcima.




