Započeo projekt „Kreativna refleksija: Umjetnost, mentalno zdravlje i tradicija u srcu Zagorja“

U Galeriji Antuna Augustinčića u Klanjcu započeo je projekt „Kreativna refleksija: Umjetnost, mentalno zdravlje i tradicija u srcu Zagorja“, zajednički program Zavoda za javno zdravstvo Krapinsko-zagorske županije, Muzeja Hrvatskog zagorja i Osnovne škole Antuna Mihanovića Klanjec.

Projekt spaja psihološku edukaciju i umjetničko izražavanje te kroz četiri tematske radionice povezuje umjetnost i mentalno zdravlje u srcu Zagorja. Cilj projekta je poticanje emocionalne pismenosti, samopouzdanja i kreativnog izražavanja učenika kroz rad u sigurnom i poticajnom okruženju.

Na otvorenju prve radionice sudjelovali su:

Tomislav Jadan, ravnatelj Zavoda za javno zdravstvo Krapinsko-zagorske županije,
Bojana Mahmutović, epidemiologinja iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i idejna začetnica projekta,
Tamara Bešenić, psihologinja ZZJZ KZŽ koja je vodila psihološku edukaciju,
Petra Šoltić, muzejska pedagoginja koja je vodila umjetnički dio radionice – izradu autoportreta u glini, te stručna služba Osnovne škole Antuna Mihanovića Klanjec.
Projekt obuhvaća četiri radionice koje će se tijekom listopada provoditi u Galeriji Antuna Augustinčića:

„Tko sam ja?“ – razvoj slike o sebi i samopouzdanja uz kiparsku radionicu izrade autoportreta,
„Emocije i njihovo izražavanje“ – prepoznavanje i suočavanje s emocijama te radionica zen keramike,
„Odnosi i suradnja“ – razvoj socijalnih vještina i izrada ljudske figure u paru,
„Zauzmi se za sebe“ – psihoedukacija o asertivnosti i slobodno kiparsko izražavanje u glini.

Svrha projekta je pružiti djeci osnovnoškolske dobi podršku u suočavanju s emocionalnim i socijalnim teškoćama kroz integrirani pristup koji kombinira psihološku edukaciju i kreativne umjetničke aktivnosti. Kroz umjetničke radionice u autentičnom okruženju Muzeja Hrvatskog zagorja, sudionici će imati priliku ne samo raditi na svojim emocionalnim izazovima, već i povezati se s kulturnom tradicijom tog područja. Projekt nastoji omogućiti djeci sigurno i podržavajuće okruženje, izvan institucionalnog okvira, u kojem će moći slobodno izražavati svoje misli, osjećaje i kreativnost, čime će se povećati učinkovitost psihološke edukacije i ukupna kvaliteta njihovog mentalnog zdravlja.