U srijedu 17. prosinca 2025. u zagrebačkom Cynic bar&bistro-u održano je predstavljanje nove promotivne kampanje Nacionalnog programa ranog otkrivanja raka dojke. Događanje je okupilo predstavnike zdravstvenih institucija, nevladinih udruga, medija i stručnjake s ciljem dodatnog osvještavanja važnosti redovitih mamografskih pregleda i pravovremenog otkrivanja bolesti.
Na početku je nacionalna koordinatorica programa prim. dr. sc. Andrea Šupe Parun kroz kratki film prikazala retrospektivu dosadašnjih medijskih kampanja koje su pratile provedbu programa, naglasivši njihov značaj u podizanju svijesti i poticanju žena na odaziv.
Ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo izv. prof. dr. sc. Krunoslav Capak istaknuo je kako su dosadašnji rezultati programa posljedica kontinuiranog ulaganja u prevenciju i rano otkrivanje, ali i značajnog napretka u dijagnostici i terapiji. U aktualnom ciklusu program je proširen za dvije dodatne dobne skupine, s namjerom da se postupno spusti dobna granica za poziv na mamografiju na 45 godina, budući da se rak dojke sve češće pojavljuje u mlađoj životnoj dobi. Istaknuo je da je rak dojke i dalje je najčešći oblik zloćudne bolesti kod žena u Hrvatskoj, ali zahvaljujući sustavnom probiru i unaprjeđenju liječenja, Hrvatska već devetu godinu zaredom bilježi 25-postotni pad smrtnosti od raka dojke.
Predsjednik Povjerenstva za organizaciju, stručno praćenje i kontrolu kvalitete Nacionalnog programa prof. dr. sc. Boris Brkljačić naglasio je da se program stalno unaprjeđuje u skladu s novim dostignućima u medicini. Među važnim pomacima istaknuti su dopunski ultrazvučni pregledi za žene s gustim dojkama, preporuke za magnetsku rezonancu dojki kod žena s vrlo gustim tkivom te dostupnije genetsko testiranje na mutacije koje nose znatno povećan rizik za rak dojke i jajnika.
Ministrica zdravstva doc. dr. sc. Irena Hrstić podsjetila je da se Nacionalni program ranog otkrivanja raka dojke provodi već 19 godina i smatra se najuspješnijim preventivnim programom u Hrvatskoj. Istaknula je važnu ulogu medijskih kampanja u povećanju odaziva na preventivne preglede. Zahvaljujući suvremenim terapijskim protokolima rak dojke sve češće prestaje biti smrtonosna bolest i postaje kronično stanje uz znatno produljenje životnog vijeka, što dodatno naglašava vrijednost ranog otkrivanja.
Na kraju je prim. dr. sc. Andrea Šupe Parun predstavila novi promotivni spot, osmišljen kako bi dodatno potaknuo žene na redovite mamografske preglede i time pridonio ranom otkrivanju bolesti.









