Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) razvio je Registar isključenih igrača, novi nacionalni sustav usmjeren na prevenciju ovisnosti o kockanju i zaštitu građana koji su razvili rizične oblike ponašanja u vezi s igrama na sreću.
Temeljni registar sastoji se od dviju funkcionalno odvojenih, ali međusobno povezanih platformi, namijenjenih različitim skupinama korisnika:
1. Javna platforma za samostalno isključenje (Hana) – omogućuje pojedincima da samostalno zatraže isključenje iz sudjelovanja u igrama na sreću putem platforme e-Građani.
2. Javna platforma za isključenje uz podršku trećih strana (Rina i API kontaktna točka) – omogućuje podnošenje zahtjeva i provjeru statusa u Registru putem ili uz asistenciju ovlaštenih gospodarskih subjekata ili institucija:
-
- Priređivači igara na sreću
- Hrvatski zavod za socijalni rad
- Ustanove za zaštitu obitelji
- Zdravstvene ustanove koje se bave zaštitom mentalnog zdravlja i liječenjem ovisnosti
- Tijela koja su nadležna za provedbu zaštitne mjere i posebne obveze izrečene u sudskom postupku
Podnošenje zahtjeva i provjera statusa u Registru priređivačima igara na sreću omogućeno je putem:
- Korisničkog sučelja sustava Rina (aplikacija)
- API kontaktne točke (servis)
1. Upute za podnošenje zahtjeva za samoisključenjem putem platforme e-Građani – građani samostalno
1. Pristup sustavu HZJZ Hana
Za podnošenje zahtjeva potrebno je pristupiti portalu: https://hana.hzjz.hr
2. Prijava putem NIAS sustava
Prijava se vrši korištenjem jedne od vjerodajnica značajne ili visoke razine sigurnosti (npr. token banke, elektronička osobna iskaznica…).
3. Odabir opcije za samoisključenje
Na glavnom izborniku odabrati: „Podnošenje zahtjeva za samoisključenjem”
4. Unos podataka
- Odabrati željeno razdolje isključenja
- Unijeti e-mail adresu (obvezno ako osoba nema aktiviran Osobni korisnički pretinac – OKP)
5. Potvrda zahtjeva
Klikom na „Potvrdi”, sustav prikazuje pregled unesenih podataka te traži dodatnu potvrdu.
6. Dostava obavijesti
Nakon uspješnog podnošenja, obavijest o samoisključenju bit će dostavljena:
- u Osobni korisnički pretinac (OKP) ili
- na e-mail adresu podnositelja.
7. Opoziv samoisključenja
- Opoziv se može podnijet po isteku 3 mjeseca od dana predaje zahtjeva za isključenjem, bez obzira na razdoblje na koje je isključenje zatraženo
- Postupak opoziva je identičan podnošenju zahtjeva, s tom razlikom što se odabire opcija „Opoziv” umjesto perioda isključenja.
- Obavijest o uspješno podnesenom opozivu bit će dostavljena u OKP ili na e-mail.
8. Podsjetnik o isteku samoisključenja
Sustav automatski prati kraj odabranog razdoblja isključenja te će prije isteka poslati obavijest u OKP ili na e-mail.
Detaljne upute (sa slikama ekrana) dostupne su na poveznici: https://hana.hzjz.hr/docs-public/
2. Upute za podnošenje zahtjeva za isključenjem – isključenje uz podršku priređivača igara na sreću
1. korak – MDD registracija
Za pristup servisu za provjeru isključenih igrača (MDD RII) potrebno je imati pristup Državnoj sabirnici (GSB) i odobrenje za pristup podacima Registra isključenih igrača. U tu svrhu potrebno je ispuniti i ovjeriti prijavni obrazac GSB-a.
- Prijavni obrazac dostupan je na mrežnoj stranici Centra dijeljenih usluga (CDU): https://wiki.cdu.gov.hr (potrebna je prijava putem NIAS-a), u sljedećem segmentu: Platforma za interoperabilnost – detaljno -> GSB -> Ostala dokumentacija -> Obrazac zahtjev.
Dodatno, prijavni obrazac (s pretpopunjenim dijelom podataka) može se preuzeti i s mrežnih stranica HZJZ-a: https://www.hzjz.hr
Ispunjeni prijavni obrazac potrebno je poslati na adresu e-pošte: ssi@cdu.gov.hr.
- Nakon što GSB odobri pristup, korisnik će dobiti upute za integraciju te pristupne podatke (u slučaju da prvi puta koristi GSB kanal).
- Uz to, potrebno je od Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ) dodatno zatražiti API ključ, koji je potreban za autorizacijski sloj HZJZ MDD komponente putem e-maila: registar.iskljucenih.igraca@hzjz.hr
2. korak – MDC registracija
- Za pristup servisu za podnošenje zahtjeva za isključenjem (MDC RII) potrebno je poslati zahtjev u slobodnoj formi na e-mail adresu: registar.iskljucenih.igraca@hzjz.hr.Nakon toga će vam biti dostavljeni podaci za autentikaciju na MDC servis.
Detaljnije upute o funkcionalnostima sustava nalaze se u sljedećim dokumentima:
RII Upute (PDF, 731.9 KB)
Zahtjev za isključenjem (PDF, 178.4 KB)
Zahtjev_za_pristup_i_koristenje_gsb_gs (PDF, 126.7 KB)
3. Upute za podnošenje zahtjeva za isključenjem – isključenje uz podršku trećih strana (Hrvatski zavod za socijalni rad, ustanove za zaštitu obitelji, zdravstvene ustanove koje se bave zaštitom mentalnog zdravlja i liječenjem ovisnosti, tijela koja su nadležna za provedbu zaštitne mjere i posebne obveze izrečene u sudskom postupku)
Pristup funkcionalnostima sustava omogućen je na dva načina:
- Putem RINA sustava, odnosno korisnicima s valjanim NIAS vjerodajnicama i dodijeljenim e-Ovlaštenjima (https://gov.hr/hr/e-ovlastenja/2620). Ovlaštenja unosi ili ažurira zakonski ovlaštena osoba za zastupanje, koja ima mogućnost opunomoćiti drugu osobu za obavljanje radnji povezanih s upisom osoba u Registar isključenih igrača.
- Putem MDC registracije – za pristup servisu za podnošenje zahtjeva za isključenjem (MDC RII) potrebno je poslati zahtjev u slobodnoj formi na e-mail adresu: registar.iskljucenih.igraca@hzjz.hr.Nakon toga će vam biti dostavljeni podaci za autentikaciju na MDC servis.
Detaljnije upute o funkcionalnostima sustava nalaze se u sljedećim dokumentima:
Zahtjev za isključenjem (PDF, 178.4 KB)
RII Upute (PDF, 731.9 KB)
Sve dodatne upite moguće je poslati na: registar.iskljucenih.igraca@hzjz.hr